Lilypie Second Birthday tickers>

onsdag 25 januari 2012

Inplanerad shopping

Igår var jag trött och less och ville bara hem efter jobbet, men jag tänkte taktiskt. Ska man handla så ska man absolut göra det dagen före lön. 24 januari - finns ingen bättre dag att storhandla på. Så jag svängde in på ICA på hemvägen. Vad det var lite folk! Tjohoo. Gick riktigt fort att handla och behövde inte irritera mig på långsamma människor som är i vägen ;-)
Köpte en hel påse med apelsiner :-D Mums! Kan knappt vänta tills jag kommer hem... har ingen med mig på jobbet tyvärr. Däremot köpte jag apelsinjuice som jag tog till frukosten imorse. Sååå gott. Sen får vi se hur länge det fungerar, men just nu är det ok. Jag brukar nämligen lätt få magkatarr och då är juice på morgonen inte någon hit. Men det är ju SÅ gott!

Ikväll blir det tacos också. Fredagsmys mitt i veckan ;-) Man måste ju hitta tillbaka till de där små guldkornen på veckodagarna också! Hinner jag skulle jag vilja rida ikväll också. I alla fall en av dem. Fast en tupplur i soffan lockar tyvärr rätt mycket också, så vi får se vilket som vinner ikväll. Kanske hinner jag inget av dem? Sambon vill måla halltaket en andra strykning. Jag borde måla lister så att det är klart för tapetsering i helgen. Skulle vilja det också, men gärna på DAGTID :-/ Har ju ingen ork kvar om kvällarna. Vill ändå på något sätt prioritera hästarna för dels mår jag himla bra av att umgås med dem och dels vet jag ju inte hur länge jag kan fortsätta rida dem. I sommar lär det inte bli någonting. När man behöver pall och lyftkran för att ta sig upp på hästryggen tror jag det är läge att ge upp va? ;-)

1 kommentar:

  1. Smart val att handla 24!

    Sv;
    Låter jobbigt! Jag har som sagt fått lära mig åka hiss. Jag jobbar på ett stort sjukhus och måste ibland gå iväg till olika avdelningar och ha med mig nån apparat och då måste jag ta hissen. Och nu är det ofta hiss som gäller om man vill ta sig fram överallt med barnvagnen.

    SvaraRadera