Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 28 juni 2012

Bebis och längtan

Läste precis på Lilas blogg att de blivit fyra i familjen nu äntligen. Vilka söta små händer... GRATTIS!
Längtar till mitten av augusti nu!

Det förvånar mig lite att jag ser fram emot förlossningen så mycket och med en positiv förväntan. Att jag ser fram emot bebisen är väl rätt självklart, men förlossningen trodde jag att jag skulle vara livrädd för vid det här laget. Kanske kommer?
Är ju inte jättepeppad att ge mig på sätesbjudning, men en vanlig förlossning med huvudet först känns ok.

Kanske beror det på att hormonerna har bedövat oroscentrum i hjärnan ;-) men det känns mest som en tuff och rolig utmaning.
Är övertygad om att så länge man har bilden av den lilla bebisen i tankarna så kommer det nog gå lite lättare med förlossningen. Sen är ju sambon med och förgyller tillvaron också. Hoppas jag! Han får INTE svimma och ha sig ;-)

2 kommentarer:

  1. Förlossningen är ju en del av upplevelsen. Jag tror att det är jätte bra att vara postitivt inställd till den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det komiska är att jag varit jätteskeptisk förut. Gillar inte sjukhus alls och mår nästan dåligt bara jag kommer in på ett (fast jag är frisk och hälsar på någon sjuk). Men nu ser jag nästan fram emot förlossningen!! Inte alls livrädd som jag trodde jag skulle vara :-) Lovely!

      Radera