Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 5 juni 2012

Svårt att lära gammal hund att sitta...

Läste inne hos Dags för en liten att man inte ska klappa på magen. Att det retar livmodern, stimulerar sammandragningar och är någonting som barnmorskorna tar till för att stimulera då värkarna avstannat vid förlossningen.
Det känns ju som att man inte vill stimulera nu! Men kan jag låta bli magen då? Näe. Kommit på mig själv flera gånger redan idag! Svårt att vänja sig av med det!!

En annan rolig sak är att varje gång jag går på toa på jobbet (läs: väääldigt ofta numera) kan jag inte låta bli att stå där framför spegeln och titta på magen. Framifrån, från sidan, från andra sidan och så klappa på den lite. (Hmm, det där som jag INTE ska göra...) Känns fortfarande lite overkligt att det är MIN mage jag står och tittar på. Trodde ju aldrig att jag någonsin skulle få ett barn :-)

2 kommentarer:

  1. Rätt intressant att man inte hört något om detta tidigare.
    Mysigt att spana in magen...fortsätt med det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, får man inte klappa får man väl titta desto mer :-)
      Jättekonstigt att man aldrig hört det!
      Kram

      Radera