Lilypie Second Birthday tickers>

söndag 24 juni 2012

Ledig dag, sparkar och soffhäng

Idag gör vi ingen större nytta här hemma.
Bebisen hade ravefest i magen 4 imorse. Skulle vara kul med ett litet fönster så man kunde se in vad han håller på med :-D

Har enormt ont i både bäcken och ryggen efter midsommarfirandet. Satt ju still i 2,5 timme. Dumt gjort... Hoppas på att lagom mycket rörelse i kombination med lagom mycket soffhäng ska bota lite. Det bästa med helgerna är ju att man kan sova en stund lite här och där när man behöver. Det är ju GULD värt!!! Längtar enormt till semestern :-)

Har läkarbesök inplanerat i veckan. Hoppas på att få lite tips på hur man ska få sova mer om nätterna. Är bara på toa 1-2 gånger per natt, men vaken stup i kvarten pga ryggen och bäckenet. Sover med kudde mellan benen varje natt, men det hjälper bara till viss del.

Men fördelen med att vara vaken mycket nattetid är att man får känna lillen fara runt i magen :-D

6 kommentarer:

  1. Mysigt med en vild liten en. Synd att du inte får sova. Har du prövat att ligga på rygg med böjda ben? Jag tycker att det e superskönt för ryggen.
    Vad bra att du får gå till en läkare. Hoppas att han/hon kan hjälpa dig.
    Försök ta det lite lugnt...även om det e svårt =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ligga på rygg är guld värt för ryggen, men sen jag fick mage kan jag inte för det känns som jag ska svimma. Antar att magen klämmer åt blodtillförseln till hjärnan eller nåt.
    Ja, jag försöker hitta en lugnnivå som funkar för sitta/ligga still hela tiden mår ju inte ryggen bra av. Gäller att hitta exakt rätt balans av att gå omkring och sitta/ligga still.
    Hur sjutton klarar din rygg av allt sängläge?!?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen juste. Det har du ju nämnt tidigare. Usch var jobbigt det måste vara att inte få ha en skön position. För mig funkar det att ligga på rygg med benen upp i alla fall i någon timme. Men det e lättare att få sammandragningar när man ligger på rygg (vet inte varför utan läste det på inernet) så jag vågar inte logga på rygg för ofta.
      Haahaha, jo men det går okej för min del. Får superont i höfterna vissa dagar, det är dock hanterbart.
      Kram

      Radera
    2. Tur att det är hanterbart när du inte har nåt val!
      Får inte tummen ur idag. Sitter nu och tittar på den böljande magen. Helt fascinerande!! Kan du se din lilla tjej utifrån än? Det är ju så roligt!! :-)
      Kram

      Radera
    3. Låt tummen sitta i idag. Det är ju trots allt måndag imorrn =).
      Jaaa, jag ser henne böka runt därinne. Men bara några sparkar om dagen. Hon verkar gilla att ligga med ryggen utåt, så då ser/känner man hur hon ligger. Bökar din kille runt hela tiden? Kan du se vad det är han petar ut med? Tänkte om man kunde se att det var en fot eller hand eller så =)
      Kram

      Radera
    4. Nä, oftast är det ryggen/rumpan som böljar fram på insidan (eftersom bm sagt att huvudet är neråt så kan det ju inte vara huvudet tänker jag). Sen det som buffar vet jag inte om det är händer eller fötter. Förmodligen både och, men har inte sett några konturer på utsidan. På syrrans mage kunde man ju se profilen av en fot när hennes tjejer tog spjärn med foten, men nåt sånt har jag inte fått se än.

      Nä, han bökar inte runt hela tiden. Bara när jag vilar/sitter still eller ska sova :-) När det blir lugnt vaknar han! I natt kl 2 lekte han torktumlare tror jag ;-)

      Radera