Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 25 juni 2012

Hur länge?

Jag är lite nyfiken på hur många det är som verkligen arbetar (till 100% eller i alla fall relativt ordentligt) ända till BF!
Jag håller ju på och stupar av trötthet NU och det är hela ca 7 - 7,5 veckor kvar.
Jag kan inte överhuvudtaget tänka mig att jobba så länge. Är SÅ glad och tacksam att jag ska ha semester de sista 4 veckorna!
Jag trodde att majoriteten av alla gravida jobbade mer eller mindre ända fram till förlossningen, men det kan väl ändå bara vara ett fåtal som orkar det va?
Har ju blivit enormt mycket tyngre bara de sista veckorna.

Själv har jag 3 veckor att härda ut innan jag får vila mig lite inför förlossningen. Ska inte göra många knop alls under semestern tror jag. Fortsätter det som nu så lär jag sova max 2-3 timmar i stöten så då går en rätt stor del av dygnet åt till att sova lite här och lite där, för man måste ju få ihop ett gäng timmar per dygn totalt sett i alla fall!

Hur långt innan BF har ni andra slutat jobba (eller trappat ner rejält)?

6 kommentarer:

  1. Jag jobbar fram till 20 juli, bf ar 14 augusti, och jag vet inte heller hur jag ska palla det. Har precis tagit tre dagars sjuk eftersom jag bara maste sova. Helt plotsligt har man blivit sa enormt trott igen. Folk har varnat mig for det men saaaa farligt trodde jag inte att det skulle bli igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jorå. Det upptäckte jag också. Tillbaka till hur man var i början igen :-)
      Jag trodde inte heller att det var möjligt att man skulle bli sån igen. Tji fick man.
      Nu tror jag i och för sig att den urusla nattsömn man får nu spelar rätt stor roll?
      Åhh, stackare. Du ska jobba en vecka ännu längre än mig! Man borde få helledigt OCH betalt sista 2 månaderna tycker jag!!!

      Radera
    2. Ja absolut. Jag laste en intervju med en barnmorska som sa att ingen ska behova jobba efter 32 veckor... I wish! Jag har i och for sig sovit daligt hela graviditeten, men nu ar det ju typ omojligt, obekvamt och valdigt kissenodigt! Men... Vi klagar inte, skulle ju inte byta bort det med att va icke gravid ;)

      Radera
    3. Nej, det har man ju fått nog av!! Att vara icke-gravid alltså :-)
      Men vore trevligt med liiite mer sömn. Kissa 1-2 gånger är ok tycker jag, bara man får sova innan o efter det!

      Radera
  2. Jag kan tänka mig att det är lite beroende på vad man för jobb. Sen så kan det ju vara så att du faktiskt inte kommer att gå hela tiden ut. Tror dock att du gjorde helt rätt i att ta ut semestern innan bf!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste vara supermänniskor som jobbar till dagen/veckan innan! Vet en som jobbat på dagis (ähum...förskola heter det ja) och hon jobbade hela tiden tills det var dags. Det är ju ändå ett rätt krävande jobb kan jag tänka mig.
      Antar att värsta tänkbara är att vara egenföretagare och kanske inte ha råd att ta "ledigt" i förväg. TUR att man är "bara anställd" :-)
      Kram

      Radera