Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 29 juni 2012

Fredag!

Äntligen är det fredag och helg i sikte!!
Bortsett från att fira mamma lite så ska jag bara ta det lugnt och försöka sova så mycket som möjligt i helgen. Underbart!! Hoppas på lite finväder också så att benen kan bli lite mindre vita. Går utmärkt att kombinera med sovbehovet då solsängen är riktigt bekväm då den mjukt ger efter där det behövs.
Kan visserligen bara ligga på sida, men man kan ju sova lika länge åt båda håll så blir man lika brun på båda sidor förhoppningsvis ;-)

Vet inte hur jag ska göra med jobbet. Jag tar mig ju hit så då tycker mitt dåliga samvete att jag borde jobba. Sen påstår den andra delen av hjärnan att det är dumt att göra så att man långsamt blir sämre och sämre. Det är ju ändå 6 veckor kvar som jag måste kunna krypa upp och ner för trappor hemma. Ska avsluta en massa grejer idag och förbereda inför att jag är borta i höst idag så får vi se hur det blir nästa vecka. Jag skulle ju helst vilja jobba en vecka till. Inte så att jag vantrivs hemma (tvärtom), men jag skulle behöva mer tid att avsluta allt på jobbet :-/

Dålig kvalité eftersom jag inte orkade "springa" i trappan utan helt enkelt fotade UL-bilden med mobilen och sen mailade den till jobbdatorn :-) Tror och hoppas att det är en konstig vinkel eller att han rörde sig, annars får vi nog kalla honom för Pinocchio :-P Lååång näsa. ;-)
Känns så overkligt fortfarande att få se den lille krabaten som faktiskt bor där inne i magen! Häftigt att det finns sån teknik!

Så här ser han ut från utsidan vecka 33+2 :-)

4 kommentarer:

  1. Så fin bilden på bebis å magen var :).
    Njut nu av din ledighet å vila upp dig. Förstår hur du menar med skuldkänslorna. Men det viktigaste är du, din hälsa och er bebis. I ärlighetens namn så finns det inget viktigare än det :).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jo...så är det ju! :-)
      Ska klura över helgen om jag ska lyssna på mitt vettiga jag eller på mitt dåliga samvete.
      Ha en skön helg du med! Skönt att det inte var nåt allvarligt med bebisen!!
      Kram

      Radera