Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 12 juni 2012

Imorgon är det dags igen!

Imorgon är det andra passet på föräldrautbildningen. Är lite fascinerad över att man har föräldrakurs där man som gravid ska sitta på en stol i 2,5 timme. Är det bara jag som har problem med det? Jag får sååå ont i bäckenet av det att jag haltar lite ett tag efter :-/
Borde de inte tänkt på det och ha lånekuddar att sitta på ;-)
Sa till sambon (halvt om halvt på skämt, halvt om halvt på allvar) efter första kurstillfället att jag nog tänkte ta med mig en egen sittkudde till den nästa tillfälle...

Fast å andra sidan - stå och gå är ju ingen hit heller.
Gick iväg från jobbet för att handla lite till jobbet. Det är ca 3-400 meter dit och jag skulle handla batterier. Tänkte att det här ska väl inte vara så avancerat. Borde jag ju fixa själv. 6-800 meter och jag hade ont i ryggen, sammandragningar och ont i bäckenet mitt fram. SUCK. Jag gick inte ens FORT! Jag strosade dit i mycket lugnt tempo just för att INTE få ont någonstans.
Trist att bli så begränsad! Trappor blir jobbigare och jobbigare med bäckenet. Nu är det 4,5 vecka kvar på jobbet i alla fall, för imorgon är jag ledig för kursens skull på förmiddagen så jag jobbar bara eftermiddag.

Lillen börjar få långa ben nu märker jag. Trasslar in fossingar i revbenen och kickar rätt hårt numera. Men det är SÅ härligt att man känner mer och mer :-D Kul också när man ser hur magen rör sig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar