Lilypie Second Birthday tickers>

måndag 4 juni 2012

Kvack kvack

Här kommer ett gnälligt inlägg igen... :-/ Vaggar fram som en anka idag igen, därav bloggrubriken för den som funderar över den ;-)

Idag är en otroligt seg måndag igen. Har sovit som en kratta.
Får ont i höften/bäckenet av att sova på sidan. Att sova på mage eller rygg är ju inget alternativ för på mage går bara inte och ligga på rygg - då känns det som jag ska svimma/kvävas. Så det är höger eller vänster sida som gäller. Funkar ibland. Men i natt hann jag inte ens vända på mig och somna om innan det började göra ont på "nya" sidan. Såååå drygt! Har sovit lite sporadiskt då och då så idag är jag lite lagom groggy :-)
Onykter fast promille 0,00 ;-)

Tror att det är sammandragningar jag har när magen blir sådär stenhård och känns obehaglig. Gör inte direkt ont, är bara obehagligt. Men jag vet ju inte. Dyker upp när jag t.ex. plockar upp grejer från golvet, lyfter och ibland bara ändå.

Blir lite upphackat idag. Har gjort en aktivitet som vanligtvis tar 15-20 min på jobbet på en timme nu. Ooops. Men jag kan bara göra lite i taget, sen måste jag sitta ner lite och vila innan jag gör lite till, sen paus igen osv. Vet inte om jag borde deltidssjukskriva mig kanske, men så länge de inte klagar här på jobbet att jag får mindre gjort om dagarna så är det väl bara att kämpa på!? Pengarna behövs ju definitivt!
Snart är det ju mammapeng och den är inte mycket att hurra för... även om man ska vara tacksam för att vi i alla fall får ersättning för att vara hemma med våra barn!!

Känner att humöret sviktar i samma utsträckning som tröttheten breder ut sig. Blev irriterad imorse när en kollega hälsade och sa "hej lilla familjen" till mig. Känns bara tramsigt! Antar att jag borde stannat hemma ensam idag, hahaha. Suris nummer ett :-) Jaja, ska nog överleva den här dagen också.
Får tillbringa lite tid på stolen framför datorn lite nu och då och vila mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar