Lilypie Second Birthday tickers>

fredag 8 juni 2012

Om att klä upp sig...

Häromkvällen satt jag i vardagsrummet och hade tv:n på i bakgrunden.

Jag hör Maria Montazami säga att hon tycker det är viktigt att man klär upp sig för sin mans skull.
Började fnissa och tänkte på min stackars sambo.

På helgerna och alla kvällar har jag oftast mysbyxor och någon skön tröja. Går jag ut åker oftast gummistövlarna på. Praktiskt. Framförallt nu när man inte vill knyta skosnören etc ;-)
Ser någorlunda ok ut på jobbet, men så snart jag kommer hem åker jobbkläderna av :-D
Stackars sambon!
Fast å andra sidan - skulle man alltid klä upp sig så skulle han ju bli van vid det och inte uppskatta det... ;-)

4 kommentarer:

  1. Känner igen det ;) Här är det leggings/mysbyxor och en tröja som gäller mest hela tiden...

    Sv:
    Att göra en hinnsvepning är väl ett sätt att försöka stimulera kroppen till att starta förlossningen på egenhand så man slipper igångsättning. Men en förutsättning är att kroppen är mogen för det. När jag väntade Signe gjordes 3 hinnsvepningar. De två första hade noll effekt eftersom jag inte var mogen. Den första kom barnmorskan inte ens åt att svepa hinnorna. Den tredje gången gjordes dagen innan igångsättning och efter den hade jag lite "mensvärk" under dagen, under natten lite förvärkar och sen gick slemproppen. Detta gjorde att jag var mer redo för igångsättningen och den tog tack och lov inte så lång tid. Man kan säkert säga nej till att få sina hinnor svepta om man vill det men de flesta känner nog att det är skönt om förlossningen startar så snart som möjligt när man gått över 40 veckor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, ja det måste ju vara bättre än att påverka kroppen med hormoner för att starta förlossningen. Kändes det någonting? Själva hinnsvepningen alltså.

      Radera
  2. Det är inte speciellt skönt att få hinnorna svepta speciellt inte om man inte är mogen. Men allt beror ju på vad man jämför med ;) och det tar inte speciellt lång tid. 

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, men huvudsaken man vet om att det är lite obehagligt :-)
      Kan ju inte vara värre än äggplocket och resultatet kan ju bli väldigt bra! Särskilt om det kommer ut en bebis inom kort :-D

      Radera