Lilypie Second Birthday tickers>

tisdag 26 juni 2012

IKEA, kudde och långsam

Gick en vända på IKEA igår för att inhandla en födelsedagspresent till mamma. Det tog - håll i er nu - en hel timme. Det var alltså EN pryl jag skulle handla. Anledningen till att det tog sån tid var att jag fick gå igenom precis hela IKEA. Massor med sammandragningar så jag fick stanna stup i kvarten. Oj vad många ointressanta saker jag stod och studerade där inne. Man kan ju inte bara stå still rätt upp och ner så jag låtsades titta på allt från kontorsstolar till ungdomssängar, lampor och en massa annat :-)
När jag väl rörde mig var det i ett tempo som skulle fått en snigel att känna sig snabb! Hahaha.
Men jag kom runt och jag tog varenda genväg jag kunde efter att ha hittat det jag skulle ha.
Foglossning, ryggont och sammandragningar var ingen bra kombo med IKEA. Jag skulle gissa att detta var mitt sista besök på IKEA innan bebisen kommit ut.
Folk tittade på en. Jag är inte riktigt van vid att känna mig som en stoppkloss... men vad göra när kroppen sa ifrån?!

Hann stanna till på bebisavdelningen 5 minuter också. Har funderat på det här med täcke och kudde till barn under 1 år. Täcke kan jag förstå. Att det är viktigt att inte den lilla nyfödda blir för varm och kanske inte kan sparka av sig täcket. Men kudde? Varför får man inte ha en platt liten kudde innan de fyllt 1? Är det för nackens skull eller hela ryggraden? Kan ju inte vara kvävningsrisk när de sover på rygg, eller??
Någon som vet?

Sånt här gör mig jättenyfiken. Täcke tänker jag ju ha ett till vintern. Antingen en filt (tillklippt till lagom storlek) eller en tunt täcke. Kudde vet jag inte. Spontanhandlade en igår, men vet inte när jag tänker börja använda den.
Precis i början lägger man väl över en bebisfilt bara om det finns behov. Är ju antagligen så varmt att det inte behövs någonting alls, men om utifall så blir det nog en tunn filt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar