Lilypie Second Birthday tickers>

torsdag 28 juni 2012

Busunge

Var på nytt mvc-möte idag. Fick träffa en ny barnmorska idag. En som FÖRSTOD att det kunde vara jobbigt att sitta still i 50-55 min i en bil. Sambon var med idag. En aningen upprörd över gårdagens bemötande... :-) Men den här barnmorskan var bra och lyssnade.
Är ju inte den som springer och försöker slippa jobba i onödan. Har sökt läkarkontakt en gång på sju år. Det var förra året då jag var sängliggande i influensa i 2 veckor. Då var jag ju tvungen att ha läkarintyg för jag kunde knappt stå på benen, hostade tills jag spydde etc.
Sen nu då.
Men hon och sambon var överens. Jag måste vara övertydlig med hur det känns. För annars förstår inte folk. Jag tycker det borde räcka om man säger att man har ont! Jag menar, bara för att man har LITE ont säger man väl inte nåt. Gör det "ont" är det outhärdligt. Vi pratar tydligen inte samma språk jag och läkaren igår ;-)
Hon tyckte jag skulle sjukskriva mig själv och sen söka vanliga husläkaren. Ska tänka på saken. Som barnmorskan sa...allt kånkande, stående och springande i trappor gör ju att det hela blir sämre. Ont lär det göra resten av tiden, men det är ju bra om man slipper hamna i rullstol. Så...kanske läge att ta det lite lugnare? Ska försöka att inte stå hela dagen idag!
Det var i alla fall ingen fara med konstant spänd mage och mensvärk. Det var bara om det kom i regelbundna cykler som man skulle bli orolig.

Nu till busungen. Barnmorskan skulle känna efter läget på bebisen. Tji fick hon. Kunde inte hitta huvudet som hittills snällt legat nedåt i bäckenet. Blev ultraljud och johodå, huvudet upp och rumpan ner...
Vändningsförsök görs vecka 35+0 och nästa besök var inplanerat 35+1, så vips har jag nu ett nytt mvc-besök inbokat nästa vecka för att kolla om han har snurrat tillbaka.
HOPPAS!!
Vändningsförsök låter inte jätteskoj, men att föda i sätesläge känns ännu mindre kul :-S Vill ju helst inte ha kejsarsnitt, så jag hoppas på huvudet ner.
Men han är ju en sprattlig liten rackare så jag håller tummarna att han vänder tillbaka igen!
Var kul att få se honom på ultraljud igen, var ju ett tag sen sist :-)
Fick en profilbild på huvudet - SKOJ!!

4 kommentarer:

  1. Äntligen fick du träffa en vettig människa. Skönt =)
    Så nu är du hemma?

    Men oj vilken busig liten en. Hoppas att han vänder på sig själv. Det var väl endå lite typiskt med tanke på att han legat nedåt tidigare.
    Kul med en ny bild!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ehh, nope på jobbet!
      Har en massa jag måste avsluta. Sen har jag inte bestämt mig för hur jag ska stanna hemma... Hade varit skönt med ett intyg så hade man kunnat ta en dag i taget och känt efter.
      Vet inte om jag får vara hemma mer än en vecka heller ju så jag vill skjuta på det så länge det går. Helst till sista veckan om jag bara orkar en vecka till. Tänkte i alla fall jobba första delen av imorgon också.

      Ja, han brås på sin far tror jag!! ;-)
      Gillade den här barnmorskan bättre. Typiskt!
      Skulle nämligen haft henne från början, men så var hon sjuk då.
      Ja, jättekul med bild!! Ska se om jag kan få in den här på bloggen. Dessvärre måste jag upp på övervåningen till datorn då och oftast (99,9%) går jag inte upp förrän det är sovdags och då vill man ju inte blogga. Men i helgen kanske :-)
      Kram

      Radera
  2. Vad skönt att hon lyssnade. Vad har man annars de till? Märkligt. Man ska väl inte behöva komma gråtandes av smärta. De ska hjälpa en att förhindra att det går så långt. Jag ska till en sjukgymnast nästa vecka. Spännande!

    Sicken busunge. Hoppas han hittar rätt själv. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag också! Eller åtminstone om de lyckas vända honom så hoppas jag att han stannar kvar där!! :-)

      Radera